Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Jesteś tutaj: Start / Biblioteka szkolna / MOL NET+

MOL NET+

    W listopadzie uruchomiony został w szkolnej bibliotece nowy system wypożyczania książek MOL NET+.

     Najważniejsze korzyści, dla których zdecydowaliśmy się zmienić system, są po stronie użytkowników - dzięki nowemu oprogramowaniu katalog zbiorów bibliotecznych dostępny jest do przeglądania i wypożyczania na „zewnątrz”, w ogólnodostępnej sieci internetowej.

Dostęp do katalogu internetowego biblioteki szkolnej (tzw. OPAC):

https://m003763.molnet.mol.pl/

Czytelnicy, którzy zechcą utworzyć własne konto biblioteczne i w pełni korzystać z usług jakie oferuje Profil czytelnika proszeni są o przekazanie swojego adresu e-mail do biblioteki szkolnej. Dopiero po wprowadzeniu go do systemu przez nauczyciela bibliotekarza, możliwe będzie samodzielne założenie i korzystanie z konta czytelnika.

 

Poniżej kilka porad dla przyszłych użytkowników (za producentem oprogramowania):

 

Co zawiera profil użytkownika w katalogu OPAC?

Profil użytkownika zawiera następujące informacje:

- dane osobowe zalogowanego czytelnika,

- formularz zmiany hasła do katalogu OPAC,

- informacje o wypożyczeniach,

- informacje o ewentualnych zaległościach,

- informacje o pozycjach zarezerwowanych,

- historię wszystkich wypożyczeń czytelnika.

Jeśli w systemie rezerwacje i prolongaty są aktywne wówczas przy wypożyczeniach dostępna jest funkcja „Przedłuż termin”, a przy rezerwacjach „Usuń rezerwację”.

 

Jak zalogować się do katalogu OPAC po raz pierwszy?

Czytelnik (uczeń), aby się zalogować do OPAC-a:

- musi posiadać wpisany w dane osobowe adres e-mail, ponieważ loguje się do OPAC poprzez wpisanie adresu e-mail,

- jeśli loguje się po raz pierwszy musi najpierw zarejestrować e-mail w systemie logowania klikając na kluczyk na stronie OPACa, a następnie na „Załóż konto”, które umożliwia ustalenie hasła do logowania,

- czytelnik, który już wykonywał kiedyś akcję „Załóż konto” dla podanego w bibliotece adresu e-mail, może od razu logować się do katalogu OPAC.

 

Zapomniane hasło do katalogu OPAC

Jeśli hasło do katalogu elektronicznego zostało zapomniane wówczas użytkownik musi wybrać w formularzu logowania opcję „Przywróć hasło”. Po wpisaniu maila, czytelnik otrzyma link, który umożliwi mu zmianę hasła.

 

Użytkownicy otrzymują również:

- intuicyjne wyszukiwanie zbiorów (z opcją podpowiedzi podczas wpisywania tekstu).

- możliwość rezerwacji zasobów biblioteki o każdej porze z dowolnego urządzenia posiadającego dostęp do internetu (komputer, tablet, telefon komórkowy),

- podgląd aktualnych zestawień bibliograficznych tworzonych przez bibliotekarza, takich jak nowości czy zestawienia lektur,

- możliwość przeglądania własnego konta wypożyczeń, gdzie znajdują się między innymi informacje o pozycjach zarezerwowanych (termin odbioru), wypożyczonych (możliwość prolongaty) i przetrzymywanych.

 

Jak wyszukiwać w katalogu OPAC?

Wyszukiwanie w OPAC ma postać wyszukiwania jednookienkowego, podobnie jak w popularnej przeglądarce Google. Wpisana fraza wyszukiwawcza domyślnie jest wyszukiwana we wszystkich indeksach jednocześnie. Istnieje możliwość wyszukiwania osobno w następujących indeksach: autor, tytuł, temat (hasło przedmiotowe).

Wpisanie poszukiwanej frazy w cudzysłowie wygeneruje nam listę wyników odpowiadającą dokładnie na zapytanie. Listę wyników można zawężać za pomocą specjalnych filtrów. Lista wyników jest również stronicowana.

Dostęp do katalogu internetowego biblioteki szkolnej (tzw. OPAC):

https://m003763.molnet.mol.pl/